КАСКО: Особливості отримання страхової виплати

КАСКО: Особливості отримання страхової виплати

КАСКО: Особливості отримання страхової виплатиЧи страхувати свій транспортири засіб за договором добровільного страхування транспортних засобів, більш відомого як КАСКО? Багато автовласників задає собі таке питання.

На мою думку, автомобілі до 10 років однозначно ТАК, далі вже багато нюансів, які треба враховувати особисто, не забуваючи про гаманець та спираючись на поради фахівців.

Друге питання, після того як Ви вирішили застрахувати своє авто – це « як швидко я отримаю страхове відшкодування при настанні випадку?». Переважна більшість клієнтів страхових компаній договір вивчають дуже поверхнево і вважають, що страхова виплата має здійснюватися ледь не на наступний день після страхового випадку, забувши важливий момент: в договорі страхування містяться обов’язки двох сторін – страхової компанії та Вас – страхувальника. І саме обопільне виконання своїх обов’язків призводить до позитивного результату – повної та своєчасної страхової виплати по страховому випадку.

На якісну та своєчасну виплату страхового відшкодування впливає багато факторів, але я б виділив три основних, які впливають на врегулювання страхових випадків.

Перший фактор - дії страхувальника, як до підписання договору КАСКО, так і під час коли стався саме страховий випадок (ДТП, ПДТО, угон, стихійне лихо).

Якість врегулювання випадку закладається ще під час вибору умов договору страхування - до випадку. Потрібно докладно ознайомитись з своїми обов’язками згідно полісу, порядком дії при настанні страхового випадку, знати телефон кол-центру, на який дзвонити при настанні випадку, ознайомитись з розділом, що не є страховим випадком та випадками, які можуть бути підставами відмови у виплаті страхового відшкодування. Якщо в полісі є не зрозумілі пункти, краще звернутись за роз’ясненнями до фахівця з врегулювання, окрім запевнень фахівця зі страхування в тому, що все буде добре. Поліс КАСКО, або його повна копія мають завжди бути в ТЗ, щоб під час ДТП, звернутись до нього. Порада: слід зробити копію та тримати в автомобілі.

Другий фактор - це дії під час, та безпосередньо після настання випадку.

І тут будуть потрібні знання, отримані під час ознайомлення зі своїми обов’язками згідно договору. Якщо Ви знаходитесь у стресовому стані, то дійте відповідно до розділу «дії при настанні страхового випадку» - робіть все, як написано в договорі.

Не змінюйте місце розташування авто та інших об’єктів, до приїзду працівників поліції та складання схеми ДТП, хто би Вас про це не просив та які аргументи не наводив, крім випадків, коли це загрожує життю та здоров’ю людей. По можливості сфотографуйте місце ДТП, дорожні знаки та розмітку що впливають на вивчення обставин події. Обов’язково обміняйтесь контактами з іншими учасниками події, сфотографуйте їхні поліси КАСКО, ОЦВ та схему ДТП. В разі, якщо страховий випадок стався тільки з Вашими авто лишайте місце ДТП тільки після повідомлення кол-центру та складання акту аварійним комісаром, якщо такий приїде на місце події. Або, якщо після оформлення протоколу представниками патрульної служби, якщо це вимагається умовами Вашого договору.

Також важливо знати: будь-які дії, пов’язані з ремонтом, відновленням, транспортуванням авто в інше місто і т.д. не рекомендується робити доки його не огляне призначений страховою компанією фахівець. Моя порада: в першу чергу погодьте з страховою компанією суму та порядок виплати страхового відшкодування. В разі непогодження з сумою відшкодування, ви зможете надати пошкоджене авто експерту для повторної оцінки розміру збитку.

Третій фактор - дії страхової компанії під час врегулювання страхового випадку.

Нажаль всі ми знаємо, в якій час та в якій державі ми живемо і часто страхові компанії потерпають від тих самих процесів, що і інші установи: бюрократія, не достатня фаховість спеціалістів та інші фактори. На даний час на ринку багато страхових компаній і більшість з них дбають про свій імідж та, в основному, дотримуються термінів виплат. Основна порада – робіть все згідно договору: надайте авто для огляду, отримайте зареєстровану копію повідомлення про подію та перелік документів, необхідних для врегулювання справи з підписом фахівця страхової компанії, надайте необхідні документи. З отриманням останнього документу, в переважній більшості страхових компаній, вам запропонують написати заяву на виплату страхового відшкодування. Обов’язково візьміть собі зареєстровану копію цієї заяви.

Після чого, згідно розділу договору КАСКО «порядок і терміни виплат страхового відшкодування» чекайте кошти у визначений час. В разі, як що вони вчасно не надійшли, всі питання зі страховою компанією рекомендую вирішувати тільки в письмовому вигляді. Ні в якому разі не вірте словам кошти будуть завтра, до кінця тижня, чи місяця. Якщо термін виплати пройшов, а кошти на відповідні рахунки не надійшли, час готуватись до можливої боротьби в юридичній площині, тому паперова переписка стане в нагоді, можна буде обґрунтувати суму моральної шкоди.

Проте, якщо Ви ґрунтовно підішли до вибору страхової компанії, вивчили договір і все зробили за його вимогами, або скористалися послугами фахового страхового брокера своєчасне відшкодування в повному обсязі вам гарантоване.

Директор департаменту врегулювання
«КБ «Експерт»
С.М. Кірій