Що робити, якщо страхова компанія не платить?

Що робити, якщо страхова компанія не платить?

Що робити, якщо страхова компанія не платить?Страховий ринок України знає сумні приклади страхових компаній, які «пішли в світ інший» не виконавши свої зобов'язання перед страхувальниками. Щорічно, кілька страховиків з різних причин згортають свою діяльність. Історія пам'ятає такі резонансні компанії як «Галактика», «Страхові традиції», «Інвестсервіс», «Лафорт», «Гарант-авто» та ін. У 2016 році список поповнився компаніями, серед яких можна виділити «Нову» і СТ «Ілльчевское» .

На жаль, ніхто не застрахований від купівлі поліса в непорядної компанії. Навіть, якщо страховик має широку мережу і великий досвід роботи - це ще не є показником його надійності та платоспроможності в майбутньому.

Також, бувають випадки, коли цілком стабільна страхова компанія переживає кризові моменти і не здатна в повній мірі нести свої зобов'язання перед клієнтами.

У зв'язку з цим, страхувальникам важливо знати які дії слід зробити, якщо компанія подає тривожні симптоми або взагалі припиняє своє існування.

Одним із сигналів, що з компанією можуть бути проблеми в майбутньому є ціна на ОСЦВ. Як правило, компанії, яким терміново потрібно оборотні кошти або в планах у них немає наміру виплачувати відшкодування, продають обов'язкову автостраховку з великими знижками. Також при продажу можливі порушення законодавства: виписують поліса за дешевшими зонам реєстрації авто, роблять річні поліса на автобуси (тоді як повинні максимум на пів року), реалізують поліса «з коліс» і т.д. При покупці такого поліса не варто радіти економії, оскільки вона може обернутися в перспективі великими фінансовими витратами.

Питанню вибору якісної страхової компанії присвячено багато статей і матеріалів, ми не будемо зараз зупинятися натомість, розглянемо варіант, коли компанія, не платить або затримує виплату.

Рекомендовані заходи отримання виплати дещо відрізняються в залежності від виду страхування, тому розглянемо їх окремо для ОСЦВ і КАСКО. Головне правило для будь-яких видів страхування: залишайте собі копії / фото копії всіх документів, які ви подаєте в страхову компанію!

 

Отже, варіант перший. Страхова компанія затримує виплату по ОСЦВ.

Ви придбали обов'язкову автоцивілку та за полісом стався страховий випадок. Обидві сторони - винуватець і потерпілий зробили всі дії, які від них потрібні: з місця ДТП повідомили на гарячу лінію страховика, викликали поліцію або оформили європротокол. Винуватець протягом 3х днів звернувся в страхову компанію і подав письмову заяву про страховий випадок. Потерпілий також надав зі свого боку всі документи, розмір збитку встановлений і узгоджений, рішення суду за фактом ДТП вже в страховій компанії, пройшло 90 днів з дня подачі заяви про страхову виплату, а рішення все немає ... Що робити?

1. Скарга до контролюючого органу. Рекомендується направити скаргу в Моторно (транспортне) страхове бюро України (МТСБУ). МТСБУ - єдине об'єднання страховиків, які здійснюють обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів. Участь в Бюро є обов'язковою умовою для реалізації полісів ОСЦВ. У функції МТСБУ входить контроль за повнотою, своєчасністю і якістю роботи страховиків-членів щодо врегулювання страхових випадків. Представники Бюро повинні розглянути вашу скаргу і вжити необхідних заходів, якщо компанією були порушені права потерпілих.
Також, МТСБУ здійснює страхові виплати за зобов'язаннями страховиків, визнаних банкрутами або знаходяться в стадії ліквідації. Якщо не пощастило мати справу саме з такою «вмираючої» компанією стежте за новинами на сайті Бюро, щоб не пропустити строк подачі документів для виплати з фондів МТСБУ.

2. Позов до суду. При невиконанні зобов'язань страховиком, ви можете звернутися до суду. Пакет документів повинен включати копію поліса, копії всіх заяв та інших документів, переданих в страхову компанію, а також підтвердження суми завданих збитків.

 

Варіант другий: добровільний вид страхування - авто КАСКО.

Ви придбали поліс для свого улюбленого авто, стався страховий випадок, документи зібрані і подані в терміни, передбачені вашим договором, але виплата не зроблена і виразної відповіді чому отримати не вдається. Варіанти дій наступні:

1. Офіційний запит. Можна звернутися до страховика з офіційним запитом про причини затримки страхової виплати. Якщо запит відправляється поштою, необхідно зберегти підтвердження про відправку. Якщо запит передається особисто, то важливо отримати номер вхідної кореспонденції, під яким лист був зареєстрований. Згідно із законодавством, компанія повинна надати офіційну відповідь протягом 30 календарних днів.

Цей крок необхідний для розуміння причин затримки. Якщо страховику не вистачає будь-яких документів з вашого боку, то необхідно буде їх надати.

2. Претензія. Якщо по вашому запиту зрозумілої відповіді отримано не було, наступний крок, який варто зробити - це направити претензію. Претензія також відправляється офіційними каналами зв'язку, з підтвердженням про відправку та отримання. В даному документі слід викласти перелік документів, який був направлений в компанію, вказати суму очікуваного страхового відшкодування, вимога її погасити, а також вказати, що ви плануєте звернутися в суд для врегулювання даного питання.

3. Скарга до контролюючих органів. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг є основним регулятором діяльності страхових компаній.

У скарзі на бездіяльність компанії повинна міститися інформація про всі терміни, які встановлені договором, весь список документів, який ви подали страховикові. Страхової компанії ви можете направити копію такої скарги.

Нацкомфінпослуг зобов'язаний за Вашим запитом провести перевірку факту невиплати і повідомити вам про її результати.

На даній скарзі можна не зупинятися і продовжувати скаржитися далі: звернутися в інспецію з захисту прав споживачів і написати заяву в Прокуратуру.

4. Позов до суду. Якщо попередні заходу не посприяли досудовому врегулюванню питання, подавайте в суд. Крім суми простроченої заборгованості ви можете стягнути пеню за кожен день прострочення та інші витрати.

Жертвою недобропорядної компанії може стати кожен: як сам страхувальник, так і потерпілий в ДТП. Тому, пам'ятайте, вибираючи страхову компанію, ви несете відповідальність не тільки адміністративну перед державою, а й перед людьми, які вас оточують! Вибирайте якісну страховку на polis24.ua