Дорожньо-транспортна пригода завжди тягне за собою неприємні наслідки.В результаті аварії можуть постраждати не лише водії транспортних засобів і їх пасажири, але й пішоходи. Незалежно від того, якою стороною (потерпілою або винною) ви є, залишати місце пригоди до приїзду ДАІ не можна. Залишення місця ДТП при подальших розглядах зіграє далеко не на вашу користь.
Найчастіше причиною ДТП стає висока швидкість руху і неуважність того, хто сидить за кермом. Люди, що живуть в мегаполісах, постійно відчувають дефіцит часу, тому поспішають на дорозі. Вони виїжджають на зустрічну смугу, обганяють один одного і забувають про безпеку їзди. Результат не змушує себе чекати і виливається у створення аварійної ситуації.
Більшість водіїв, потрапляючи в дорожньо-транспортну пригоду, губляться і ведуть себе нерозумно. Потрапивши в стресову ситуацію, вони думають, що втеча з місця ДТП – це оптимальний вихід, оскільки у великому місті їх не зможуть знайти. Ніхто не може надати їм повної гарантії, що серед очевидців обов’язково не знайдеться той, хто запам’ятав їх і номер їхнього автомобіля. Їх оголосять у розшук і, швидше за все, знайдуть.
Тому, потрапивши в неприємну ситуацію, ви повинні постаратися впоратися з панікою, а потім спокійно проаналізувати подію. Навіть якщо вам здається, що саме ви є винуватцем аварії – не поспішайте це визнавати. Спочатку необхідно ретельно розібратися в тому, що сталося і діяти згідно з наведеними нижче порадами:
Від детальної чіткої фіксації усіх обставин аварії залежить дуже багато. На підставі первинно складених документів – протоколу огляду місця пригоди, довідки про ДТП, протоколу про технічний стан транспортних засобів, схеми ДТП, пояснення учасників ДТП, показів свідків тощо – суд встановлює причинно-наслідковий зв’язок між діями водіїв та наслідками, що настали. Досить серйозно поставтеся до складання на місці ДТП первинних документів, вимагайте від працівників ДАІ їх детального складання. Наприклад, не допускайте таких загальних фраз на кшталт: «пом’яте ліве крило». Краще сказати так: «ліве крило пом’яте з розривом металу, розбитий підфарник, встановлений на крилі, тріснуло скло на передній лівій фарі, під крилом розламаний пластмасовий захисний чохол, погнуті рульові тяги переднього лівого колеса, тріснув пластмасовий бампер, можливі інші скриті дефекти у пошкодженій частині автомобіля».
Чим більше Ви напишете, тим більші Ваші шанси отримати повну матеріальну компенсацію за аварію. У першому випадку Ви отримаєте компенсацію тільки за ремонт крила, а у другому – за все.
Уважно прочитайте усі документи перед тим, як їх підписати. Якщо із чимось не згідні, сміливо пишіть свої зауваження – це Ваше право.
Очевидці відіграють велику роль при аварії. Вони можуть значно впливати на кінцевий результат подій. Тому слід, записати прізвища, адреси, телефони очевидців та учасників ДТП.Разом з очевидцями напишіть схему ДТП. Вказавши в ній контакти свідків, поставте дату і дайте їм підписати цю схему.
Дзвонити потрібно навіть тоді, коли ви переконанні, що ви невинні у даному ДТП.
Не кожен випадок є однотипним та не в кожній ситуації потрібно діяти однаково. Запам’ятайте, попереджений – значить озброєний!