ІТ сектор в Україні є однією згалузей, що динамічно зростає, на неї припадає 3,4% ВВП. Станом на початок 2018 року кількість працівників у ІТ сфері перевищила 100 000 осіб, а кількість сервісних компаній, які обслуговують ІТ сектор, більш 3000. 1% світового ринку аутсорсингу припадає на Україну і тенденція зростання спостерігається за всіма показниками. Разом з ростом бізнесу, зростають і його ризики. Ми підготували ряд статей про основні інструменти захисту для ІТ-компаній.
У світі популярна практика страхування ризиків, пов'язаних з веденням бізнесу та ІТ-бізнес не є винятком. Які ж ризики виникають у ІТ компаніях і їх замовників? Давайте розберемося.
Перша група ризиків пов'язана з професійними помилками та недоробками. У разі, якщо через помилку розробника замовник або його клієнти (користувачі) зазнали збитків, вони мають право виставити претензію або навіть подати до суду на винуватця. При цьому судові витрати і суми позовів, можуть в рази перевищувати гонорар, виплачений розробнику.
Друга група - нечесні дії співробітників. Сюди відносяться всі претензії та збитки, які сталися внаслідок недбалих і злочинних дій співробітників, що працюють над проектом.
Третя: порушення інтелектуальної власності та приватного життя. Сюди належать витрати за претензіями в разі ненавмисного порушення конфіденційної або особистої інформації, яка стала відома розробнику в ході професійної діяльності.
Подальші ризики ІТ компанії пов'язані з додатковими витратами, які можуть виникнути в ході судових розглядів і претензій, що надійшли від замовників і/або їх клієнтів. До них відносяться:
- витрати на захист за виставленими претензіями і позовами: оплата участі в судовому засіданні, судові збори, витрати на правовий захист, оплата послуг перекладачів, експертиз тощо. Слід пам'ятати, що більшість позовів пред'являється іноземними контрагентами і всі розгляди, відповідно, проводяться за кордоном, що в свою чергу вимагає істотних витрат,
- витрати на розслідування обставин інциденту,
- витрати на зв'язок з громадськістю: для багатьох компаній важливим є підтримання позитивного іміджу серед споживачів і замовників,
- витрати відновлення документів та/або комп'ютерних даних. Якщо внаслідок професійної помилки була втрачена важлива інформація, виникає необхідність її відновлення,
- інші витрати на залагодження інциденту через професійні помилки.
Оптимальним і всесвітньо визнаним інструментом захисту від перерахованих ризиків і витрат є страхування професійної відповідальності (professional indemnity) розробників. Договір страхування покриє всі перераховані ризики та витрати, страховик представить ІТ компанію в суді і відшкодує всі позови і претензії, спричинені професійною діяльністю розробників.
Звертаємо вашу увагу, що договір страхування професійної відповідальності розробників покриває всіх учасників, задіяних у розробці: штатних співробітників, контрактерів - ФОП, дочірні компанії, в тому числі й іноземні. Дія договору поширюється на країни, в яких знаходяться ваші замовники і/або споживачі: Європа, США і Канада, або весь світ. Юрисдикція договорів переважно збігається з територією покриття.
Страхування професійної відповідальності (professional indemnity) розробника - важливий інструмент захисту ІТ компанії від безлічі проблем і витрат, пов'язаних з основною діяльністю. Більш детальну інформацію та умови для вашої компанії ви можете отримати під час заповнення заявки на нашому сайті: https://polis24.ua/strakhovanie-biznesa