Ви питали? Ми відповідаємо

Ви питали? Ми відповідаємо

Хто такий аварійний комісар? Які його функції

Аварійний комісар – це особа, що займається встановленням причин, обставин настання страхових випадків і визначенням характеру та розмірів збитків по застрахованим об’єктам.

Коло функцій аварійного комісара дуже широке, до нього входить:

  • виїзд на місце настання страхового випадку,
  • робить висновок про відповідність події страховому випадку, тобто чи підпадає подія під страхове покриття,
  • опис збитків, попередня оцінка та залучення експертних організацій.
  • збір документів стосовно страхової події,

Також аварійним комісаром проводиться ідентифікація та огляд майна здійснюється розслідування щодо обставин настання страхового випадку.

Які документи необхідно подати для отримання страхової виплати при настанні страхового випадку по полісу КАСКО?

Перелік, необхідних документів залежить від характеру страхового випадку та вимог конкретної страхової компанії. Так, наприклад, при дорожньо-транспортній пригоді, її факт має бути зареєстрований представниками поліції, тобто в страхову компанію необхідно подати:

  • довідку про настання ДТП,
  • документи, що підтверджують наявність майнового інтересу особи, що претендує на страхову виплату: копію страхового полісу, копію посвідчення на право власності (у випадку оренди – відповідний договір або копію генерального доручення)
  • або інші документи, які підтверджують право на розпорядження застрахованим майном. Також Вам необхідно буде надати документи, що підтверджують розмір збитків, нанесених в наслідок ДТП: акт експертизи, рахунки з сервісної станції тощо.

І тільки після подання повного пакету документів до страхової компанії справа про відшкодування буде розглядатись. Переважно обов’язок збору таких документів покладається на власника страхового полісу, що не завжди забезпечує оперативність і відповідно впливає на терміни здійснення страхової виплати. Щоб прискорити процес здійснення страхового відшкодування в цілому світі використовуються послуги страхового брокера. І це не дивно, тому що суть роботи страхового брокера полягає в захисті інтересів клієнта перед страховою компанію і тому невід’ємним аспектом його роботи є участь в зборі документів, необхідних для отримання виплати. Так, наприклад в нашій організації – „Страховий брокер „Експерт” супроводом справ та документів клієнтів займається спеціальний відділ на чолі з аварійним комісаром, що забезпечує збір та вчасність подання всіх необхідних документів в страхову компанію та гарантує повноту, оперативність здійснення страхової виплати.

У яких випадках страхова компанія може відмовити у виплаті страхового відшкодування по договору авто страхування (КАСКО)?

В умовах кожної страхової компанії є перелік випадків та обмежень, при яких компанія має право зменшити розмір страхового відшкодування або взагалі відмовитись від здійснення страхової виплати. Переважними причинами для відмови по договорах страхування автотранспорту (КАСКО) є:

- несвоєчасне повідомлення клієнтом про настання страхового випадку,

- ненадання підтверджуваних документів про факт настання такого випадку (довідка з поліції тощо),

- грубе порушення правил дорожнього руху (перебування у стані алкогольного сп’яніння, суттєве перевищення дозволеної швидкості руху тощо),

- доведене здійснення навмисних дій страхувальником або вигодонабувачем, скерованих на настання страхового випадку.

Окрім перелічених пунктів ще дуже багато "підводних каменів" - випадків при яких у виплаті може бути відмовлено, тому дуже важливо при виборі страхової компанії виявити та проаналізувати всі нюанси по договорах та правилах страхування, або зробити простіше - проконсультуватись з Вашим страховим брокером, який пояснить всі можливі моменти по договорах страхування різних компаній.